Król Julian
Jestem robokrólem i wogóle
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mam wiedzieć ??
|
Wysłany: Sob 8:54, 07 Paź 2006 Temat postu: Regulamin Forum |
|
|
Regulamin v1.01
Nowe podpunkty będą pojawiać się w boldzie, obowiązują od chwili wprowadzenia.
============================ 1. Rejestracja ============================
1.1 Każdorazowe korzystanie z serwisu oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.2 W celu założenia konta należy wypełnić Formularz Rejestracyjny. Rzetelne wypełnienie formularza może pomóc Ci drogi forumowiczu w otrzymymywaniu równie rzetelnych odpowiedzi, ale nie gwarantuje tego.
1.3 Login nie może zawierać słów nazw organizacji (np. Unesco) , firm (np. General Motors), serwisów i stron internetowych (np. [link widoczny dla zalogowanych]), uznawanych za wulgarne, lub obraźliwe oraz tzw. „name stealingu” czyli podszywania się pod inną osobę wykorzystując jej nick. Jeżeli zarejestrowałeś taki login poproś administratora o jego zmianę. W przeciwnym wypadku konto zostanie skasowane.
1.4 W przypadku zdublowania konta (dwóch, lub więcej) użytkownik ma obowiązek poinformować o tym administratora. W przeciwnym wypadku wszystkie konta danego użytkownika zostaną skasowane.
1.5 Konta zawierające w podpisach linki do podejrzanych stron, stron o tematyce pornograficznej i warezowej, także reklamujące różnego typu produkty, będą usuwane na bieżąco, zaraz po rejestracji i bez dociekania racji.
======================== 2. Zasady pisania postów ========================
2.1 Zanim zadasz pytanie użyj funkcji "Szukaj". Być może ktoś opisał już rozwiązanie Twojego problemu.
2.2 Nie nadawaj tematowi tytułu "Pomocy", "Ważne", "Problem", itp. W nazwie staraj się jak najlepiej opisać czego dotyczy tenat, tak aby inni mogli szybciej odpowiedzieć na Twoje pytanie, bądź włączyć się do dyskusji. Odpowiednio zadane pytanie ułatwi wyszukanie problemu pozostałym użytkownikom.
2.3 Jeżeli chcesz coś poprawić nie dopisuj kolejnego postu – użyj funkcji "Edytuj".
2.4 Treści postu nie ograniczaj do słowa "Jak w temacie...", lub podobnych, opisz dokładniej swój problem.
2.5 Tematy zdublowane (tzn. takie których tematyka jest podoba lub taka sama jak założonego wcześniej (niekoniecznie przez tą samą osobę)) będą kasowane.
2.6 Nie dopisuj postów, które nie wnoszą nic nowego do dyskusji. Drobne dygresje będą tolerowane jednak calkowicie odejście od tematu nie jest tolerowane. Posty tego typu będą kasowane, a ich autorzy ostrzegani.
2.7 Zwracaj się z szacunkiem do użytkowników forum, zwłaszcza do osób nieznajomych. Jeżeli Moderator zwróci Ci uwagę, da ostrzeżenie, nie obrażaj się, raczej zastanów się dlaczego tak się stało.
2.8 Caps Lock - prosimy o pisanie małymi literami. W sieci duże (wielkie) litery oznaczają krzyk i mogą być wykorzystane w bardzo wąskim zakresie. Generalnie pisanie wielkimi literami będzie uważane za naruszenie akceptowanych na forum zasad.
2.9.1 Bluzganie - pod tym pojęciem rozumiemy używanie języka powszechnie odbieranego jako niecenzuralny, jak również obrażanie pozostałych użytkowników Forum. Jeżeli jednak uważasz że użycie tego rodzaju zwrotu jest adekwatne zastąp niektóre litery gwiazdkami (*), jednak notoryczne stosowanie tego rodzaju słów zostanie ukarane.
2.9.2 Kulturę słowa należy poszanować także poprzez zaniechanie umieszczania treści powszechnie uznawanych za wulgarne, a także linków do nich.
2.10 Uwagi o błędach ortograficznych czy interpunkcyjnych załatwia się prywatnymi wiadomościami (PM).
2.11 Nie będziemy tolerować analfabetyzmu. Nie chodzi tu o czepianie się błędów ortograficznych, lecz skrajne przypadki. Post ma być w miarę czytelny (to tyczy się także poprawnego cytowania wypowiedzi innego użytkownika) i zrozumiały. Niedozwolone jest również pisanie na przemian DuŻyMi i MaŁyMi LiTeRaMi.
2.12 Trolling. Użytkownik, który rozpoczyna dyskusję przede wszystkim po to, aby wywołać zamieszanie, denerwować innych użytkowników i ubliżać im zostanie uznany za Trolla.
======================== 3. Ostrzeżenia i banicje ========================
3.1 Otrzymanie trzech ostrzeżeń jest równoważne z zablokowaniem dostępu do forum na tydzień, czterech na miesiąc natomiast pięciu jest karane dożywotnim banem.
3.2 Zablokowanie dostępu do serwisu odbywa się poprzez nałożenie bana na nick, ip lub i jedno i drugie. Osoba, która została zbanowana nie może przeglądać Forum. Wszystkie kolejne konta tego użytkownika także będą banowane.
3.3 O zablokowaniu dostępu dla użytkownika decyduje Administrator po ewentualnej konsultacji z Moderatorami w zamkniętym dziale, tylko dla administracji.
3.4 Po otrzymaniu bana osoba ma 3 dni na logiczne wyjaśnienie sytuacji w przypadku gdy zaszło jakieś nieporozumienie. Po tym czasie ban jest ostateczny i nie podlega dyskusji ani tym bardziej negocjacji ze strony innych użytkowników.
3.5 Przy otrzymaniu bana bądź ostrzeżenia użytkownik ma prawo dostać informację który punkt regulaminu złamał.
================== 4. Pozostałe zasady korzystania z Forum ==================
4.1 Użytkownik dokonujący rejestracji w serwisie zgadza się na przetwarzanie danych podanych w formularzu rejestracyjnym do celów administracyjnych i użytkowych Forum. Jednocześnie użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie poczty elektronicznej zawierającej ważne informacje dotyczące pracy Forum od Administratora lub Moderatorów oraz ewentualnych reklam.
4.2 Za porządek na Forum odpowiadają Moderatorzy - oni decydują które posty łamią Regulamin i jakie podjąć kroki w celu poprawy sytuacji.
4.3 Posty łamiące regulamin lub netykietę będą usuwane - w szczególnych przypadkach poprawiane, zamykane i przenoszone do Kosza.
4.4 Za złamanie Regulaminu Forum lub inne działania mające wprowadzić w błąd Użytkowników, Moderatorów czy Administratorów ze szczególnym naciskiem na posty mogące doprowadzić do uszkodzenia komputera lub jego wadliwej pracy, straty czasu, pieniędzy, grozi otrzymanie stosownego Ostrzeżenia lub całkowitego zablokowania konta.
4.5 Moderator ma prawo wystawić ostrzeżenie zgodnie z powyższymi normami. Za jedno złamanie regulaminu - jedno ostrzeżenie.
4.6 Użytkownik, który otrzyma łącznie trzy ostrzeżenia (lub mniej, w szczególnych przypadkach) zostanie tymczasowo zbanowany.
4.7 Wszelkie problemy związane z działalnością Forum Markolf.pl prosimy zgłaszać do Administratorów, oraz Moderatorów Forum.
4.8 Upominanie użytkowników jest obowiązkiem i przywilejem wyłącznie administracji jak i moderatorów. W innym przypadku jest zabronione i grozi ostrzeżeniem. Dozwolone jest jednak konstruktywne pouczenie wraz z jednoczesną odpowiedzią na zadane pytanie.
4.9 Dwóch użytkowników forum nie może posiadać identycznego avatara - kto pierwszy ten lepszy.
4.10 Na Forum nie można zamieszczać reklam innych For oraz witryn konkurencyjnych (należy zaznaczyć różnice między reklamą, a np. informacją dla kogoś) bez zgody administratora poza wyznaczonymi do tego celu wątkami.
4.11 Osoby działające na niekorzyść forum mogą zostać zbanowane (bez ostrzeżenia).
4.12 Pochwalanie, propagowanie czy też umożliwianie piractwa komputerowego na forum będzie karane ostrzeżeniem. Podobnie sprawa ma się z serwisami warezowymi i pornograficznymi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|